Peter Kowald Gesellschaft/ort e.V.

ort
Luisenstraße 116
42103 Wuppertal








Das Duo PIRX, gegründet 2004 von Marion Wörle (Laptop) und Maciej Sledziecki (Gitarre), arbeitet an einer Klangsprache, der Interaktion zwischen digitalen und analogen Klängen zugrunde liegt.
PIRX is an improvising working-band, found 2004 by Marion Wörle (laptop) and Maciej Sledziecki (guitar). PIRX is working on a musical language, based on interaction between analogue and digital sounds.

Vorwiegend analoges Ausgangsmaterial von Marion Wörle wird durch vielfältige computergestützte Bearbeitungsmethoden zu einem dynamischen, flexiblen System.
Generally analogue material used by Marion Wörle is developed by diverse electronic manipulations to a dynamic, flexible system.

Maciej Sledziecki nutzt die Gitarre als Klanggenerator und Schlaginstrument. Er bearbeitet sie mit Präparationen und dem sparsamen Einsatz von Effekten.
Maciej Sledziecki uses the guitar as a sound-generator and percussion-instrument. Preparations and a sparesome use of electronic effects are characteristic for his playing.

Diese Klänge bilden das Material für die sich durchdringende Kollektivimprovisation zwischen tonalen und atonalen Polen.
These sounds form the material for the collective improvisation between tonal and atonal poles.

2008 arbeitete PIRX während einer Residency im STEIM / Amsterdam an Material für eine Debut CD.
In 2008 PIRX worked during a residency at the STEIM / Amsterdam on material for a debut CD. Release date tba.



„ … SAITENZAUBER BEGEISTERT IM GOETHEBUNKER
kühle jazz-klänge beim "free essen festival"
...etwa dem duo "pirx" mit marion wörle aka frau w - man höre und staune - hirschgeweih-geschm&umml;ckten laptop und dem gitarristen maciej sledziecki , die vergnügt elektronisches gefrickel mit brachialem seitenzauber mischten...…”
Sven Thielmann, WAZ 15.november 2008

„ … PIRX played a great set with Marion on laptop/LiSa and Maciej playing guitar with effects. Their music drifted between textures, melodies, and drones with both player balanced and always very delicate even when the sound was loud and dense …”
Takuro Mizuta Lippit, STEIM/NL november ´07